Zo zet je in gereguleerde sectoren veilig grote taalmodellen in
Volgens het tweemaandelijks magazine MIT Technology Review, eigendom van het Massachusetts Institute of Technology, zet 88 procent van alle organisaties generatieve ai in. Hoe zit dat binnen gereguleerde sectoren zoals de financiële sector, levensmiddelenindustrie, telecom of gezondheidszorg? Regulering maakt innovatie met nieuwe technologieën complexer. Dat betekent echter niet dat organisaties in gereguleerde sectoren niet mee kunnen in de ai-revolutie. Integendeel, het is goed mogelijk – met de juiste guardrails.
Zoals bij elke nieuwe revolutionaire technologie zijn er zorgen over het gebruik van ai. Kwesties rond auteursrecht, foutieve informatie en gegevenslekken zijn veel in de publiciteit gekomen. De daaruit voortvloeiende ongerustheid resulteert erin sommige teams hun ai-activiteiten terugschroeven, wat hun concurrentiepositie op termijn kan belemmeren.
Hoewel de ongerustheid begrijpelijk is, kunnen deze worden weggenomen met de juiste processen en procedures. Met een robuust datafundament en -overzicht, die op hun beurt sterke governance mogelijk maken, kunnen organisaties hun ai-implementatie met vertrouwen voortzetten.
[....]