Nederlandse Olympiërs hadden te weinig sponsorrechten op social media

Nieuws
12-08-2024
Maarten Vrolijk
Tijdens de Olympische Spelen viel het op dat ook privésponsors ruimte kregen om reclame te maken via deelnemende atleten. Toch zijn de rechten die atleten en sportbonden hiervoor hebben in Nederland beperkt, vooral op social media.

Dit stelt Maarten Vrolijk, jurist, gespecialiseerd in internationaal sportrecht en schrijver van boeken over sportrecht. Hij vermoedt dat de zaakwaarnemers van de atleten niet stevig genoeg zijn geweest in de onderhandelingen over de rechten. “Ze hebben wellicht teveel weggegeven, vooral als het gaat om social media”, zegt hij in de podcast ‘Jong Juridisch’.

[....]

Lees verder op: mr-online.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
AFM
60.000 - 100.000
Medior, Senior
Amsterdam
In jouw rol vorm jij de schakel tussen de beleidstrajecten en het toezicht. Je besteedt daarnaast een beperkt deel van je tijd aan Wwft- en Sanctiewet-toezichtonderzoeken of data-activiteiten.
Hiltermann Lease
3.500 - 5.000
Junior, Medior
Hoofddorp
Als Compliance Officer ben je een onmisbare schakel binnen onze organisatie. Je bent primair aanspreekpunt voor één van onze drie entiteiten en vertaalt complexe wet- en regelgeving naar helder en...
KPMG
Marktconform
Junior, Medior
Amstelveen
Ben jij een Compensation & Benefits professional met een passie voor het optimaliseren van arbeidsvoorwaarden? Wil je beloningsstrategieën ontwikkelen en implementeren die bijdragen aan onze "People Strategy"? Dan zoeken wij...
KPMG
Marktconform
Medior
Amstelveen
Binnen KPMG bevindt IT/Tech zich in een groeigebied met een geplande focus in de komende jaren. Zowel de business stakeholders als het recruitmentteam zijn vastbesloten stappen te zetten, en daarom...