Marketing om consumptie te stimuleren staat haaks op onze klimaatdoelen. Wat kunnen we hieraan doen?

Nieuws
21-11-2024
Henk van Tuinen
Met technologische transities alleen redden we het niet. Om de wereld leefbaar te houden moet onder andere de consumptie worden gereduceerd. Maar we lijken te gedesoriënteerd om de juiste prioriteiten te stellen.

 Volgens Henk van Tuinen dragen marketinguitingen van bedrijven bij aan onze desoriëntatie. Maar de politieke economie levert een praktisch instrument om ons te heroriënteren.

Inleiding

Op 8 oktober verscheen The 2024 state of the climate report (Ripple et all. 2024). Het rapport van de meest seniore internationale klimaatwetenschappers concludeert: “Only through decisive action can we safeguard the natural world, avert profound human suffering and ensure that future generations inherit the livable world they deserve. The future of humanity hangs in the balance.” Om welke “decisive action” moet het dan gaan?

[....]

Lees verder op: MeJudice.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Cooster
Marktconform
Junior
Bilthoven
Als Assistent Accountant Audit & Assurance ben jij verantwoordelijk voor het uitvoeren van controles en het beoordelen van jaarrekeningen voor onze klanten.
NIBC
Marktconform
Medior
Den Haag
Als jurist word je lid van het Legal Retail Team en neem je deel aan een breed scala aan activiteiten op het gebied van juridische advisering.
Gemeente Delft
3.558 - 5.313
Medior, Senior
Delft
Ben jij enthousiast, nauwkeurig en weet jij alle ins en outs van verzekeringen? Vind je het fijn om een spin in het web te zijn, je bent van nature proactief,...
Top vacature
Actor
65.922 - 84.825
Medior
Woerden
Voor Actor, gevestigd in Woerden, zijn we op zoek naar een financial controller. In deze rol ga je werken voor verschillende klanten en opdrachten. Ben jij gedreven om financiële processen...