Het grote marketingbedrog: waarom funnels je bedrijf verlammen

Nieuws
27-01-2025
Ana Milicevic
Marketing is dood. Oké, niet echt, maar de marketing zoals we die al jaren doen? Die ligt op de intensive care. Funnels en gated content zijn overblijfselen van een tijd waarin we dachten dat een whitepaper achter een formulier alles zou oplossen.

Het is tijd om wakker te worden. Niet alles is meetbaar, niet alles is controleerbaar, maar alles is wel te voelen. En dat is precies wat jouw klanten willen: merken die ze écht aanvoelen.

Je funnel is een museumstuk. Tijd om het stof eraf te blazen

Ken je Bart Bliksem? Hij was dé koning van koude acquisitie. Iedereen kent Bart en ik ging laatst met hem lunchen. Een flashy bedrijfsnaam, vlotte babbel, een gouden glimlach en altijd onderweg naar die ene verkoop. Je zou er bijna verliefd op worden. Maar hey, deze aanpak werkte vroeger. En nu? Als je doet zoals Bart, zal je merken dat jouw leads sneller wegrennen dan een kat in een regenbui.

Fleur Finesse deed het anders. Ze bouwde haar bedrijf op warme connecties: koffie-afspraken, netwerkborrels en mond-tot-mondreclame. Klanten vinden haar vanzelf. “Marketing? Daar doe ik niet aan,” zegt ze met een glimlach. Maar er is een probleem. Online is Fleur onzichtbaar. Haar verhaal, haar energie – niemand ziet het buiten haar directe kring. En als haar netwerk opdroogt? Dan stopt haar groei.

Bart en Fleur zijn jouw wake-up call. Ze tonen aan dat klassieke aanpakken niet meer werken. Het draait niet om funnels, gated content of een mooie naam. Klanten willen geen trucjes. Ze willen een verhaal dat hen raakt. Waarde die hen verder helpt.

[....]

Lees verder op: marketingfacts.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
NN
7.413 - 10.590
Medior, Senior
The Hague
Excelleren als data-gedreven organisatie is een van de vijf belangrijkste strategische toezeggingen van NN Bank. Onze ambitie is om technologie en data verantwoordelijk te gebruiken om ons bedrijf te transformeren...
De Nederlandsche Bank
2.730 - 3.740
Medior
Amsterdam
Maak onderscheid met je financiële kennis en scherpte voor details als operationeel inkoper bij DNB.
AON
4.136 - 5.526
Medior, Senior
Groningen, Zwolle
Met het verwezenlijken van jouw doelstellingen - in lijn met de strategie binnen Aon Future Forward - richt jij je op de doelstellingen rondom marge, sales en kwaliteit van je...
Northern Trust
Marktconform
Medior, Senior
Londen, Amsterdam
Je zult de belangrijkste ESG-risico's en -kansen op de aandelen- en vastrentende platformen monitoren, onderzoeken en beoordelen, in samenwerking met de verschillende beleggingsteams, en bijdragen aan thought leadership-onderzoek.