Frames en stereotypes: hoe media het debat over duurzaamheid en diversiteit vormgeven

assistent professor communication UvA

Met het hoger beroep van de klimaatzaak Shell in de schijnwerpers, wordt de rol van organisaties in het maatschappelijke debat over duurzaamheid en diversiteit opnieuw geëvalueerd.

Deze rechtszaak weerspiegelt de groeiende druk op organisaties om verantwoordelijkheid te nemen voor hun impact op het milieu en de samenleving, terwijl ze tegelijkertijd streven naar winst en groei. Anke Wonneberger licht toe hoe organisaties het maatschappelijke debat beïnvloeden en wat voor gevolgen dit heeft voor de toekomst van vraagstukken als duurzaamheid en diversiteit.

Milieuproblematiek en discriminatie zijn voorbeelden van urgente thema’s in de wereld, waar we samen een oplossing voor moeten vinden. Wij als maatschappij, maar ook bedrijven en sociale bewegingen. Maar hoe lopen deze verhoudingen? En wat is de invloed van de media op deze wereldproblematiek?

Communicatiewetenschapper Anke Wonneberger doet onderzoek naar de publieke debatten rondom duurzaamheid en de rollen van verschillende organisaties hierin. Samen met collega’s binnen de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) zette ze de belangrijkste bevindingen over diversiteit en duurzaamheid in het publieke debat op een rijtje.

[...]


Gerelateerde vacatures

Bekijk ook eens deze vacatures

de Volksbank
4.715 - 7.253
Medior
Utrecht
de Volksbank
4.165 - 5.553
Medior
Utrecht
de Volksbank
4.715 - 7.253
Medior
Utrecht