Frames en stereotypes: hoe media het debat over duurzaamheid en diversiteit vormgeven
Deze rechtszaak weerspiegelt de groeiende druk op organisaties om verantwoordelijkheid te nemen voor hun impact op het milieu en de samenleving, terwijl ze tegelijkertijd streven naar winst en groei. Anke Wonneberger licht toe hoe organisaties het maatschappelijke debat beïnvloeden en wat voor gevolgen dit heeft voor de toekomst van vraagstukken als duurzaamheid en diversiteit.
Milieuproblematiek en discriminatie zijn voorbeelden van urgente thema’s in de wereld, waar we samen een oplossing voor moeten vinden. Wij als maatschappij, maar ook bedrijven en sociale bewegingen. Maar hoe lopen deze verhoudingen? En wat is de invloed van de media op deze wereldproblematiek?
Communicatiewetenschapper Anke Wonneberger doet onderzoek naar de publieke debatten rondom duurzaamheid en de rollen van verschillende organisaties hierin. Samen met collega’s binnen de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR) zette ze de belangrijkste bevindingen over diversiteit en duurzaamheid in het publieke debat op een rijtje.
[...]